2e update Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu 2e update Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu

2e update Curacao

Door: Maaike Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Augustus 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon Dia!

Hier weer even een update vanaf het zonnig Curacao. Het echte leven is hier begonnen. Afgelopen Maandag ben ik begonnen met stagelopen. Myrthe en ik lopen stage bij stichting het Wit Gele kruis. Dit is een organisatie die van alle markten thuis is, op het gebied van zorg. Myrthe en ik gaan stagelopen op het consultatiebureau. Hier komen kinderen van 0 t/ 4 jaar. Helaas moeten wij wel allebei op een andere locatie werken. Omdat het voor ons nog wel even wennen was mochten wij de eerste 3 stagedagen nog samen op 1 locatie werken. De werktijden zijn hier wel heel anders dan in Nederland. Wij werken hier van 07.30 tot 12.30, dan hebben wij 1 1/2 uur pauze en daarna werken wij weer van 14.00 tot 17.00 uur.

Maandag was onze eerste stagedag. Wij kwamen aan bij 1 van de 4 locaties, waar het wit gele kruis een consultatiebureau heeft. Toen wij hier aankwamen bleek hier alleen helemaal geen spreekuur te zijn. Wij konden wel naar binnen en werden als snel gebeld dat er een foutje was gemaakt en dat wij naar een andere locatie konden komen. Tijdens het spreekuur zijn er 3 verpleegkundige en 1 arts aanwezig. 2 verpleegkundige voeren de gesprekken, 1 verpleegkundige weegt, meet en vaccineert de kinderen en de arts kijkt naar de algehele gezondheid van de kinderen en schrijft de vaccinaties voor. Eenmaal aangekomen op de locatie werd ons het invoersysteem van het consultatiebureau uitgelegd en mochten wij mee kijken met het wegen en meten van de kinderen, het vaccineren en bij de gesprekken tussen de verpleegkundige en de ouders. De gesprekken waren lastig te volgen omdat ze in het Papiaments of Spaans waren. Heel af en toe ving ik een woordje op wat ik begreep.

Op dinsdag mochten Myrthe en ik naar een andere locatie waar zowel ‘s middags als ‘s morgens spreekuur was. Myrthe en ik zaten allebei bij een andere verpleegkundige om mee te kijken bij de gesprekken. In de middag zat ik bij de verpleegkundige die de kindjes opmeet, weegt en vaccineert. Ik mocht de kindjes wegen en meten en de vaccinaties invoeren in het systeem en de verpleegkundige maakte de vaccinatie klaar en injecteerde deze. Aan het begin ging het meten nog niet helemaal goed, maar na een paar keer gelukkig wel.

Op woensdag mocht ik weer de kindjes wegen en meten en de vaccinaties invoeren in het systeem.

Af en toe heb ik een momentje waarop ik mijn vriend of mijn ouders even een dikke knuffel of zoen wil geven. Maar verder heb ik tot nu toe geen last van heimwee. Dit gaat tegen mijn verwachtingen in, omdat ik de 2 weken voordat ik wegging al veel moest huilen.

Dit is voor nu alles wat ik doe op stage. Maar volgende week kom ik zeker weer met een update over hoe het hier gaat.

Xx-Maaike-Xx

  • 30 Augustus 2018 - 15:35

    Mariska:

    Wat klinkt dit tof Maaike! Ik ben benieuwd hoe je aankomende weken gaan :)

  • 31 Augustus 2018 - 20:33

    Joke Berghuis:

    Klinkt als een goede start. Lukt het wel met 1 auto op twee locaties werken voor jou en Myrthe ? Als je terug komt spreek je vast vloeiend Spaans en Papiamento.

  • 02 September 2018 - 18:01

    Berthine:

    Wat ontzettend leuk om je te kunnen volgen, heel veel succes de komende week. liefs en een dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor mijn hbo-v stage ga ik samen met een vriendin naar Curaçao voor 10 weken

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 5829

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2018 - 05 November 2018

1 update Curacao

21 September 2018 - 02 November 2018

Buitenlandse stage Curacao

Landen bezocht: