4e update vanuit Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu 4e update vanuit Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu

4e update vanuit Curaçao

Door: Maaike Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 September 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon dia!

Hier weer een update vanuit Curaçao. Vrijdagavond zijn wij met een groep met een partybus naar full moon party geweest. Met zijn 40e in de bus met keiharde muziek aan. Erg leuk! Ook de full moon party was erg leuk! Afgelopen zaterdag ben ik samen met Laura en Myrthe naar Karakter geweest. Hier hebben wij in een soort hutje gezeten met een lounchset. Erg fijn om even uit te rusten na het feestje van gister. Ook hebben wij daar erg lekker geluncht en een heerlijke smoothie gedronken. Ik kreeg daar de schrik van mijn leven, toen ik op een rots zat en er ineens met een golf een krab op mij afkwam. Ik geloof dat ik nog nooit zo snel over een hekje gesprongen ben. Op zondag zijn wij naar grote en kleine knip geweest. Dit is echt letterlijk een paradijs, zo ontzettend mooi. Van de foto’s die ik gezien had op internet is echt niks gelogen! Je kon er ook veel vissen spotten bij de rotsen.

Afgelopen maandag zijn Myrthe en ik gestart met het tevredenheidsonderzoek. We gaan nu 4 weken enquetes afnemen bij clienten om te kijken hoe zij over de zorg denken en wat er verbeterd kan worden. Ook houden wij de aanwezigheid bij om inzicht te krijgen in de opkomst op het consultatiebureau. Tot nu toe gaat het invullen van de enquetes erg goed en vullen alle mensen de enquetes in. Na 4 weken gaan wij een week elke middag op kantoor zitten om alles in te voeren in het systeem, om de uitslagen overzichtelijk te krijgen voor onszelf. Aan de hand van de uitslagen gaan we dan samen met het wit gele kruis een adviesrapport maken.

Wat ik vooral veel terug zie komen als probleem is dat mensen niet naar hun afspraak komen of ruime tijd te laat komen. Ook komen er regelmatig clienten die in de ochtend een afspraak hebben in de middag of andersom. Dit is erg vervelend, omdat het schema dan niet meer goed loopt en het op bepaalde momenten te druk is om alles bij te kunnen houden. Myrthe en ik willen hier graag een oplossing voor bedenken!

Sinds deze week mag ik ook het van wiechen onderzoek uitvoeren, onder toezicht van een verpleegkundige. Dit is een onderzoek, waarbij het kindje lichamelijk onderzocht wordt en er wordt gekeken of het kindje dingen kan die bij die leeftijd horen. Meestal wordt dit door de verpleegkundige uitgevoerd, maar de arts doet meestal even een dubbelcheck.

Dit was de update van deze week, volgende week heb ik vast en zeker weer nieuwe verhalen!

Ayo!
Xx-maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor mijn hbo-v stage ga ik samen met een vriendin naar Curaçao voor 10 weken

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 5825

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2018 - 05 November 2018

1 update Curacao

21 September 2018 - 02 November 2018

Buitenlandse stage Curacao

Landen bezocht: