6e update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu 6e update - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu

6e update

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 Oktober 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon Tardi!

Hier weer een (iets te laten) update van het iets minder zonnige Curaçao.

De afgelopen weken hebben wij iets meer regen gehad dan gehoopt. Vooral op onze vrije dagen, heb wij veel regen en weinig zon gehad. Ondanks het slechte weer waren wij toch weer op het strand te vinden. Helaas voor ons weinig zon om een kleurtje mee te vangen. Zo zijn wij naar Porto Marie, Koko's Beach en naar Papagayo Beach geweest. Ook ben ik met 3 vriendinnen naar de Hato Caves geweest. Een mooie, maar kleine grot. We stonden dus binnen een uur weer buiten. Ook hebben Myrthe en ik een introductieduik gedaan. Dit was echt ontzettend gaaf om te doen! Het lopen naar het water toe, met de zuurstoffles, ging niet zo soepel, ik verloor bijna mijn evenwicht. Eenmaal in het water voel je gelukkig niks meer van het gewicht van de zuurstoffles. We hebben veel mooie vissen gezien en onderwater zwemmen geeft een ontzettend vrij gevoel!

In de weekenden waren er natuurlijk ook weer lekker veel feestjes. Voor de verandering hadden wij vorig weekend is een feestje met tentfeest muziek en niet met altijd maar lil kleine en ronnie flex. Het was een oktoberfest georganiseerd door DolfijnFM. Ik vond het echt een super feestje!

Op stage zijn wij inmiddels klaar met het tevredenheidsonderzoek en hebben wij de enquêtes uitgewerkt per locatie. Hier kwam vooral in naar boven dat de zuster erg vriendelijk zijn en dat het advies wat de ouders krijgen goed is. Als verbeterpunten kwam naar boven dat de mensen niet wisten dat zij af moesten bellen als zij niet naar een afspraak kunnen komen en dat zij niet van de klachtenregeling afwisten. Ook vinden de ouders dat de consultatiebureaus opgefleurd kunnen worden. Voor het gebrek aan informatie hebben Myrthe en ik een folder ontworpen. Deze folder krijgen alle mensen die op het consultatiebureau komen, om hun te informeren. Vanuit Nederland neemt mijn moeder posters mee, die wij dan op kunnen hangen op de consultatiebureaus om het wat op te fleuren.

Ik merk dat de uitdaging inmiddels een beetje weg is op mijn stage, omdat ik altijd maar hetzelfde doe. Ik zit altijd bij de gesprekken, die ik niet versta, en meet en weeg de kinderen. Wel leer ik hier veel over de ontwikkeling van kinderen van 0 t/m 4 jaar, maar verder zit er nog weinig uitdaging in voor mij. Gelukkig duurt de stage inmiddels nog maar 2.5 week.

Over 2 weken komen mijn ouders naar Curaçao, hier kijk ik erg naar uit! Ook vind ik het weer heel fijn om over 3 weken Martin en mijn vrienden weer te zien.

Dit was de update voor deze week, volgende week kom ik met de laatste update vanuit het hopelijk iets zonnigere Curaçao.

Ayo!
xxx-Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor mijn hbo-v stage ga ik samen met een vriendin naar Curaçao voor 10 weken

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 5826

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2018 - 05 November 2018

1 update Curacao

21 September 2018 - 02 November 2018

Buitenlandse stage Curacao

Landen bezocht: