Laatste reisverslag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag

Door: Maaike Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Maaike

31 Oktober 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon Dia!

Hier weer een update vanuit het zonnige Curaçao! Vandaag helaas ook mijn laatste update, omdat ik alweer bijna naar huis ga. Nog 6 nachtjes slapen en dan ben ik weer op Nederlandse bodem.

Afgelopen maandag kwamen mijn ouders, na lang wachten, eindelijk aan op Curaçao. Zoals verwacht moest ik toen ik hun weer zag huilen. Samen met Myrthe zijn wij in het resort, waar mijn ouders verblijven, nog wat gaan eten en drinken. Mijn ouders slapen in een super mooi resort, wat ondanks de grote heel rustig is. Nadat we gegeten hadden zijn Myrthe en ik naar huis gegaan om te gaan slapen. Tenslotte hadden wij de dag erna weer gewoon stage.

Dinsdag ben ik samen met mijn ouders gaan lunchen. Na stage ben ik bij hun resort aan het zwembad gaan liggen. Daarna heb ik een heerlijk warme douche gehad en zijn wij met zijn 3e bij Chill gaan eten. Mijn vader had de spareribs en kippenvleugels. Mijn moeder en ik hadden de ladiesburger. Het vlees kwam rechtstreeks van de grill en was echt heerlijk! Een echte aanrader voor als je hier bent. Bovendien zaten wij op het strand, direct aan het water, waardoor wij tijdens het eten van de zonsondergang konden genieten. Vandaag zijn mijn ouders naar Klein Curaçao. Vanavond gaan wij bij Pop's Place eten. Hier heb ik eerder met vriendinnen gegeten. Omdat wij het toen zo lekker vonden en mijn ouders graag bij een lokaal restaurant willen eten, heb ik dit restaurant uitgekozen.

Donderdagochtend gaan wij de Christoffelberg beklimmen en 's middags naar grote en kleine knip. Vanaf Christoffelberg schijn je een adembenemend uitzicht te hebben, dus ik ben heel benieuwd!

Vandaag heb ik ook mijn laatste stagedag. Gister heb ik mijn eindevaluatie gehad, mijn begeleider was meer dan tevreden. Myrthe en ik hebben onze stage met een 9 afgesloten. Een resultaat om trots op te zijn! Vanmiddag gaan wij nog even langs bij een vergadering om stroopwafels uit te delen en om afscheid van iedereen te nemen.

Ik heb het op Curaçao ontzettend naar mijn zin gehad, met alle leuke feestjes, mooie stranden en alles wat ik gezien heb. Maar ik kijk er nu ook wel weer naar uit om Martin en mijn vrienden weer te zien en om weer lekker in mijn tweepersoonsbed te kunnen liggen. En niet te vergeten altijd een warme douche te hebben.
Dit avontuur is een ervaring waardoor ik mijzelf beter heb leren kennen. Zo had ik van te voren verwacht veel last van heimwee te krijgen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet het geval was. Alleen de 2e week had ik het even moeilijk, omdat ik besefte dat ik hier niet zat voor vakantie maar voor een stage. Ook heb ik geleerd om mijn leven in Nederland meer te waarderen. Er is hier een groot verschil tussen arm en rijk. Hierdoor besef ik hoe goed ik het eigenlijk heb.

Curaçao heeft mij veel geleerd en het is een ervaring om nooit meer te vergeten!
Curaçao heeft zeker een plekje in mijn hart gekregen en ik wil hier zeker nog een keer terugkomen.

Ayo!
Tot in Nederland
xx-Maaike

  • 01 November 2018 - 07:40

    Berthine:

    Hoi Maaike,
    Super om te lezen dat je je stage met succes hebt afgesloten. Je laat maar weer zien wat een toppertje je bent. Ga nog heerlijk de laatste dagen genieten met je ouders. Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jou en je ouders, tot gauw :)

  • 02 November 2018 - 13:50

    Wilma Brokaar:

    Lieve Maaike

    Wat goed van je; een 9 voor je stage.
    Heb net een photo van jou en je ouders gezien op de Christoffel berg.
    fijn dat je zo hebt genoten op Curacao.
    Tot volgende weel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Voor mijn hbo-v stage ga ik samen met een vriendin naar Curaçao voor 10 weken

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 956
Totaal aantal bezoekers 5824

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2018 - 05 November 2018

1 update Curacao

21 September 2018 - 02 November 2018

Buitenlandse stage Curacao

Landen bezocht: