Onze stageplek - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu Onze stageplek - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Maaike Berghuis - WaarBenJij.nu

Onze stageplek

Door: Maaike Berghuis

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Mei 2018 | Nederland, Koudekerk a/d Rijn

Samen met mijn vriendin, Myrthe, gaan ik stage lopen bij het Wit Gele kruis op Curaçao. Dit is een thuiszorgorganisatie op Curaçao. De eerste 2 weken van onze stage gaan wij meelopen op het consultatiebureau. Zo kunnen wij een beetje een beeld krijgen van de ouder- en kindzorg op het eiland. Daarna gaan Myrthe en ik een tevredenheidsonderzoek uitvoeren. Daarna gaan Myrthe en ik naar de ouders om samen met hun een enquête in te vullen, zodat wij in kaart kunnen brengen wat de ouders van de geleverde zorg vinden. Deze enquetes gaan wij vervolgens uitwerken om algemene indruk te krijgen van de tevredenheid van de zorg. Vervolgens gaan wij een adviesrapport uitbrengen voor het Wit Gele kruis. In het adviesrapport zullen wij beschrijven waar de mensen tevreden over zijn en wat de verbeterpunten zijn. Naast het adviesrapport gaan wij ook een presentatie geven aan onze collega's van het Wit Gele kruis en voorlichtingen geven.

Myrthe en ik hebben er nu al ontzettend veel zin in en hopen natuurlijk dat alles goedgekeurd gaat worden door de examencommissie.

-xxx- Maaike

• 28 Mei 2018 - 16:59

Joke Berghuis:

Dat ziet eruit als een goede en leerzame stagemogelijkheid. We duimen mee voor een positief advies.